חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גלישת גלים למתחילים

גלישת גלים למתחילים – מה חשוב לדעת?

גלישת גלים היא אחת מהפעילויות הספורטיביות הכיפיות ביותר שיש. גם אם אתם חוששים מהים גלישת גלים היא הזדמנות מצוינת להסתגלות והתאהבות בים, תוך כדי שיפור הכושר הגופני – תהליך שבו ההנאה מובטחת כבר מהרגע הראשון.

תחושת הריגוש שתציף אתכם כשתגלו את החיבור עם הגלשן לגלים, לרוח ולרחשי הים, תהיה בלתי נשכחת ויש אשר שיעידו שאף ממכרת. חשוב לדעת שגלישת גלים דורשת בהתחלה הרבה אימון והתנסות עד שתצליחו "לתפוס את הגלים" ולרכב עליהם בטבעיות.

אז בואו נבין מה חשוב לדעת על גלישת גלים למתחילים?

מהי גלישת גלים?

גלישה היא ספורט ימי שבו עומדים על הגלשן וגולשים באמצעותו על פני הגלים, כאשר המטרה היא לנצל את הגל בתנועתו, לרכב ולהתקדם עליו עד שהוא נשבר. הגלישה בארץ נעשית בים התיכון, אשר מבטיח גלים קטנים יותר ביחס לאלה שלחופי האוקיינוס. הרוחות המתאימות ביותר לגלישת גלים בישראל הן רוחות מערביות או דרום-מערביות. מכיוון שבישראל ישנם ימים עם מזג אוויר נוח גם בחורף, ענף גלישת הגלים מאפשר ליהנות מהים ולגלוש לאורך כל השנה.

עם איזה גלשן כדאי להתחיל?

את סוג הגלשן יש להתאים לרמת המקצועיות של הגולש/ת. גלשנים עבור גלישה למתחילים יהיו לרוב מסוג של גלשנים ארוכים (Long Board) בעיצובים קלאסיים, אשר מתאימים יותר לתהליך הלמידה וחיזוק האמון של הגולש בים. אורך הגלשן המומלץ , ייקבע לפי הרמה שלכם ויותאם לפי מבנה הגוף והגובה שלכם.

בנוסף לגודל הגלשן, חשוב לשים לב גם לחומר שממנו הוא עשוי. עבור גלישת גלים של מתחילים מומלץ לבחור גלשן עבה ובעל נפח עם יכולת ציפה גבוהה, על מנת לתרגל היטב את המיומנויות החשובות בגלישת גלים.

מיומנויות חשובות בגלישת גלים

לימוד נכון ומקצועי של גלישת גלים, לפחות בתחילת הדרך, יקנה לכם מיומנויות חשובות מאוד אשר ילוו אתכם לאחר מכן. לכן, כדאי לשקול לרכוש את המיומנויות הבסיסיות של גלישת גלים בקורס מקצועי או שיעורים פרטיים אצל מדריך מוסמך. בקורס תלמדו את הבסיס להיכרות ולטכניקות חתירה עם הגלשן. כמו כן תלמדו טכניקות לתפוס גלים, לעבור ממצב שכיבה לעמידה על הגלשן, ואף תתנסו בכך בעצמכם. למידת המיומנויות הללו ממדריך מקצועי יועילו לכם גם להתנסות בחיבור עם הגלשן, לנווט עמו על פני הגלים, ולא פחות חשוב – לדעת איך ליפול ממנו. המיומנויות שתרכשו יפתחו את החוזק הגופני והנפשי שלכם בתחילת הדרך.

גלישת גלים למתחילים

מחפשים גלשן גלים או שיעורי גלישה למתחילים?

במרכז הימי ומועדון הגלישה סרף סייקל, מועדון הגלישה הגדול ביותר בצפון, תוכלו למצוא מגוון חוגים, קורסים ושיעורי לימוד פרטיים של גלישת גלים למתחילים. כמו כן, תוכלו למצוא ציוד גלישה לגולש המתחיל בחנות הגלישה, המציעה ציוד גלישה יד ראשונה ושנייה של החברות הטובות בעולם.

גלישת גלים למתחילים – עצות וטיפים

רוצים לדעת איך עומדים על גלשן או איך לתפוס גל? לפניכם כמה טיפים לגלישה למתחילים:

  • התשובה לשאלה כמה זמן לוקח ללמוד לגלוש תלויה במידת ההשקעה וההתמדה שלכם, ובמשך הזמן שאתם מקדישים לאימונים. כמו תחומים אחרים בחיים, ככל שתתאמנו יותר כך תשתפר יכולת הגלישה שלכם. וכמובן שאם תתחילו ללמוד לגלוש עם קורס מקצועי הזמן שייקח לכם ללמוד יתקצר באופן ניכר.
  • חשוב להבין כי שיפור יכולת גלישה הולך יד ביד עם שיפור הכושר הגופני. הכושר נדרש לפעולות החתירה והעמידה על גלשן, תוך פיתוח של שרירים בפלג הגוף העליון, שיפור סיבולת לב ריאה ושיווי משקל. אי לכך, אימוני גלישה גם יתקיימו על היבשה, בין היתר עם אימוני ריצה על החוף, אימוני מתח ועוד.
  • בתחילת הדרך כדאי להתאמן על גלים קטנים, כולל גלישה על גלים אחרי שהם כבר נשברו. כך הסיכוי להצליח לעמוד על הגל ולתפוס אותו יותר גבוה.
  • אחרי שסיימתם קורס גלישה מומלץ לגלוש בחודשים הראשונים ליד גולש יותר מנוסה ומיומן. כך יהיה לצידכם מודל לחיקוי שיוכל לתת לכם גם טיפים ועצות, לכוון אתכם לנקודה מתאימה בים לתפיסת הגלים, להמליץ על חופים וימים מתאימים לגלישה ועוד. כמו כן, גלישה ליד גולש מנוסה תעלה את רמת הביטחון שלכם בידיעה שיש מי שיעזור לכם במקרה של קושי ומצוקה.
  • לימוד גלישה דורש גם להכיר את הים, חופים מתאימים לגלישה, גובה וסוג גלים, כיווני רוח ועוד. כגולשים מתחילים עדיף ללכת לים בימים שהוא רגוע וכשיש גלים יחסית נמוכים. בנוסף, אם הגעתם לחוף ים שאתם לא מכירים, לפני שאתם נכנסים למים בחנו את הים, אם יש בו זרמים חזקים ומהו גובה הגלים. תמיד עדיף לגלוש במקום בו יש גולשים אחרים. ובכל מקרה כבדו את הים ואל תזלזלו בכוחו.
  • הכירו את אתיקת גלישת הגלים והשתדלו לא להפריע לאחרים לתפוס גלים. בעיקרון על כל גל אמור לעלות גולש אחד. אם עשיתם טעות שמרו על פרופיל נמוך והתנצלו.
  • פעולת חתירה על גלשן יש לבצע בהכנסה של כל היד לתוך המים, ושמירה על ראש מורם ומבט קדימה תוך פעולת חתירה חלקה ואיטית.
  • בכדי לעמוד על גלשן ממצב שכיבה, יש להניח את כפות הידיים על הגלשן מתחת לבית החזה, מה שיעזור לגוף להתרומם. ממצב זה יש להגיע לתנוחה של שכיבת שמיכה ולדחוף את החלק העליון של הגוף כלפי מעלה. כעת יש להרים רגל אחת לזווית ישרה של תשעים מעלות במפרק הירך והשוק, עם כף רגל שמוצבת במרכזו של הגלשן. במצב הזה הידיים נדרשות להיות מתוחות כאשר הרגל הקדמית דוחפת את הגוף למצב של עמידה. כשמגיעים למצב עמידה יש לשמור על הברכיים כפופות ולא נעולות.
  • לא משנה אם אתם מתחילים או מתקדמים, תמיד זכרו לקשור את הרגל לליש. כך תשמרו על בטיחותכם, על שלמות הגלשן ועל בטיחות הסובבים אתכם במים.
  • כאמור, התחילו בגלישת קצף אחרי שהגלים כבר נשברו. לשם כך היכנסו על הגלשן למים הרדודים שמגיעים עד גובה המותניים, מה שיאפשר לכם לעמוד על קרקעית הים באופן המסייע בדחיפת הגלשן עם בוא הגל. בתחילה תפסו את הגלים בשכיבה ולאחר מכן נסו לתפוס את הגל אחרי שהוא כבר לקח אתכם, כשאתם עוברים למצב של עמידה בתנועה אחת, מהירה וחלקה. בזמן שאתם עומדים אל תסכלו על הרגליים אלא הביטו לכיוון החוף.
  • חשוב גם ללמוד ליפול נכון מהגלשן. לרוב כדאי ליפול אחורה וכמה שיותר רחוק מהגלשן. אם במקרה נפלתם קדימה נסו שלא לפגוע בקרקעית, והישארו מתחת עד שהגלשן יעבור אתכם. בכל מקרה עלו מהנפילה למים עם הידיים למעלה.
  • מלבד עמידה, תפיסת גלים ונפילה, צריך גם לדעת כיצד לעבור גלים שלא רוצים לתפוס אותם. לכך יש שיטות שונות. למשל, בשיטת גלגול צב המתאימה לגלשני סופט גדולים, תופסים את הגלשן משני צידיו ומתהפכים עימו רגע לפני שהגל מגיע, כשהסנפירים של הגלשן כלפי מעלה.

מחפשים גלשן גלים או שיעורי גלישה למתחילים?

במרכז הימי ומועדון הגלישה סרף סייקל, מועדון הגלישה הגדול ביותר בצפון, תוכלו למצוא מגוון חוגים, קורסים ושיעורי לימוד פרטיים של גלישת גלים למתחילים. כמו כן, בחנות הגלישה של המועדון תוכלו למצוא ציוד גלישה לגולש המתחיל, המציעה ציוד גלישה יד ראשונה ושנייה של החברות הטובות בעולם.

פנו אלינו ונשמח להתאים את השיעורים והקורסים של גלישת גלים למתחילים, ואת הציוד המתאים ביותר עבורכם. סרף סייקל הוא מועדון הגלישה הגדול ביותר בצפון, הפועל על מנת להשפיע ולשפר את דרך החיים של אלו שעוברים דרכנו, שבעה ימים בשבוע בקיץ ובחורף, ומציע מגוון עצום של פעילויות ספורט וחינוך ימי, כגון קייט סרפינג, גלישת גלים, סאפ, גלישת רוח, בוגי ועוד. נשמח לשמוע מכם! באתר, בדוא"ל: [email protected], או בטלפון: 04-8444473.

מאמרים דומים

הירשמו לרשימת הדיוור שלנו

תפריט נגישות