Search
Close this search box.

חליפת גלישה לילדים

חליפת גלישה לילדים היא כאמור הוצאה בלתי מבוטלת, על פריט שאמור לשמש את הגולש לתקופה ממושכת באופן אמין, עמיד, נוח ונעים ככל האפשר. יש להדגיש כי זוהי רכישה שונה מקניית ביגוד רגיל לילדים, למשל בכך שיש לעיתים להעדיף מידה קטנה יותר ממידת הבגדים הרגילים של הילד, מפני שהחליפה נוטה להתרחב עם הזמן. יש עוד פרמטרים רבים שצריך לדעת ולכן אנו ממליצים להתייעץ עם הצוות המקצועי של סרף סייקל.

חליפת גלישה לילדות  ולילדים – בטיחות, נוחות ואיכות

בין אם אתם גולשים חובבניים או מקצועיים, אתם ודאי כבר מחכים שגם הילדים שלכם יתאהבו בתחום ויתחילו לגלוש על הגלים. רגע לפני שאתם מכניסים את הילדים אל המים, חשוב לצייד אותם בחליפת גלישה מתאימה. חליפות אלו מותאמות לצרכים הייחודים של גולשים בתחילת דרכם ונועדו לספק לילדים נוחות, גמישות והגנה במהלך הגלישה. מאמר זה יסביר מהם המאפיינים העיקריים שיש לקחת בחשבון בעת ​​בחירת חליפות גלישה לילדים, תוך דגש על נושא הבטיחות. בנוסף, יוצגו הנחיות לטיפול ותחזוקה, אשר יבטיחו אריכות חיים לחליפה.

איך בוחרים חליפת גלישה לילדים?

העולם מתפתח כל הזמן. אם בעבר היה היצע דל של חליפות גלישה, הרי שכיום ישנו מגוון רחב כך שאתם רק צריכים לבחור. יחד עם זאת, האפשרויות הרבות עלולות להוביל לבלבול. לכן, אתם מעוניינים לרכוש חליפת גלישה עבור הילדים שלכם, כדאי לקחת בחשבון את השיקולים הבאים:

  • התאמה – כדי שהילד יוכל לנוע בנוחות וגמישות, חליפת הגלישה חייבת להיות מותאמת היטב לגופו. כדאי לחפש סוגי חליפות בהן ישנו טווח רחב של מידות, כך שתוכלו לבחור את המידה המתאימה לילדכם. בנוסף, יש לבחור חליפה עשויה חומרים גמישים וסגירות מתכווננות כך שתוכלו להתאימה במידת הצורך.
  • איכות החומר – כדאי לבחור חליפה עשויה ניאופרן. מדובר בחומר עמיד וגמיש המספק בידוד ושומר על חום הגוף. חליפה אשר עשויה מחומרים איכותיים תגן על הילד במהלך השימוש וכן תעמוד בפני אתגרי הזמן והבלאי.
  • איכות התפר – כשמדובר בבחירת חליפת גלישה לילדים, איכות התפר היא גורם חשוב. יש לומר כי ישנם מספר סוגי תפרים אשר משנים בהתאמה את מחיר החליפה. חפשו חליפות גלישה המשלבות שתי טכניקות גם יחד – הדבקה ותפירה עיוורת. למעשה, מדובר בחליפות בהן חלקי החליפה מודבקים יחד עם דבק חזק והתפירה לאחר ההדבקה מחזקת את התפר ומפחיתה את חדירת המים. שילוב זה יוצר איטום עמיד למים ושומר על בידוד מיטבי.

דגש חשוב: ישנם מקומות שמוכרים חליפות זולות במיוחד, לא תקניות ולא איכותיות. זה בא לידי ביטוי בהיעדר גמישות של החומר ממנו עשויה החליפה או באיכות התפר שמאפשר חדירת מים. כשאתם רוכשים חליפת גלישה וודאו שטכניקת התפר היא GBS- GLUED BLINED STICHES.

  • עובי – לעובי של חליפת גלישה יש תפקיד משמעותי הן במתן הבידוד והן בניידות של המשתמש. חשוב לקחת בחשבון את טמפרטורת המים שבה ילדכם יגלוש ולבחור חליפה בעובי מתאים. חליפות עבות שומרות על חום גופו של הגולש במים קרים, בעוד שחליפות דקות מציעות גמישות וחופש תנועה רחב. חשוב למצוא את האיזון הנכון בין חום וניידות כדי להבטיח שהגולשים הצעירים יוכלו ליהנות מהזמן שלהם במים.
  • נוחות – בחרו בחליפות עם תוספות שונות כמו רוכסנים, רצועות סקוטש וכדומה. תכונות אלו מבטיחות כי הילד יצליח להתלבש מהר ובאופן עצמאי.
  • עונות– קיים שוני בין חליפות לקיץ ולחורף. בקיץ משתמשים בחליפות עם שרוולים קצרים, ובעיקר מחומר לייקרה.

דגש חשוב: קיים הבדל מהותי בין חליפות של קייט סרפינג וחליפות גלישת גלים/ סאפ. ההבדל מצוי בחומרים ובגמישות החליפות, שכן לכל תחום גלישה יש ייעוד ומאפיינים (גלישת גלים הגוף נמצא במים כל הזמן ובקייט סרפינג החליפה צריכה להתמודד מול רוחות ושמש ישירה).

איך שומרים על בטיחות הילדים?

בנוסף לכל השיקולים שהוזכרו קודם, חשוב לומר כי בטיחות הילדים צריכה תמיד להיות בראש סדר העדיפויות בעת בחירת חליפת הגלישה. הנה כמה שיקולי בטיחות חשובים שכדאי לזכור:

  • ציפה – חליפות גלישה מספקות רמה מסוימת של ציפה, ומסייעות לילדים לצוף על פני המים. עם זאת, אם ילדכם אינו שחיין מצטיין, כדאי להשקיע באמצעי ציפה משלימים לבטיחות נוספת.
  • מגיני ברכיים והגנה מפני פגיעות – גלישה כרוכה בפעילויות פיזיות שונות. לכן, ריפוד נוסף באזורים כמו הברכיים והמרפקים יכול להגן מפני פציעות אפשריות הנגרמות מנפילות או התנגשויות.
  • הימנעו ממתיחה – כאשר הילד לובש או מוריד את חליפת הגלישה, הקפידו כי הוא לא ימתח את החומר יתר על המידה. יש לפשוט את החליפה בעדינות כדי למנוע עומס מיותר על התפרים והבד אשר עלול ליצור שחיקה בחליפה.
  • חליפת גלישה– החליפה מגינה מקור ומשריטות. בנוסף החליפה בעלת יכולת ציפה ומסייעת לילדים לצוף. הורים לפעמים מוותרים על חליפה משיקולי עלות אך זוהי החלטה שגויה וזהו פריט גלישה מאוד חשוב ואפילו הכרחי.
  • תיקון – קרעים קטנים עלולים להיווצר עם הזמן. חשוב לתקן אותם מיד באמצעות דבק ניאופרן או ערכות תיקון שנוצרו במיוחד עבור חליפות גלישה. התיקון ימנע נזק נוסף וישמור על שלמות החליפה.

איך מטפלים נכון בחליפת גלישה?

כדי להאריך את חיי חליפות הגלישה של ילדכם, כדאי לפעול בהתאם להנחיות הטיפול והתחזוקה הבאות:

  • שטיפה לאחר שימוש – יש לשטוף היטב את חליפת הגלישה במים מתוקים לאחר כל שימוש. השטיפה תסיר חול, מלח ופסולת שעלולים להרוס את החומר במידה ויישארו על גבי חליפת הגלישה
  • ייבוש נכון – תלו את חליפת הגלישה באזור מוצל ומאוורר היטב. לפני האחסון, חשוב לוודא שחליפת הגלישה יבשה לחלוטין זאת כדי למנוע עובש וריחות לא נעימים.
  • הימנעות מחום וכימיקלים – הרחיקו את חליפת הגלישה ממקורות חום, כגון רדיאטורים או מייבשי כביסה, מכיוון שחום גבוה עלול לפגוע בחומר ממנו עשויה החליפה, הניאופרן. באופן דומה, הימנעו מחשיפה לכימיקלים קשים, כולל כלור ומוצרים מבוססי נפט.
  • אחסון – כאשר חליפת הגלישה לא בשימוש, יש לאחסן אותה במקום קריר וחשוך כדי להגן עליה מחשיפה ממושכת לאור השמש. חשוב לזכור כי אור השמש יכול להחליש את החומר וכתוצאה מכך את יפגע ביעילות החליפה. כדאי לאחסן את חליפת הגלישה על מתלה רחב או לקפל אותה בצורה רופפת כדי למנוע קמטים או מתיחה לא רצויה.

חליפת גלישה לילדים

חליפת הגלישה- לא רק פריט אופנה

חשוב להדגיש, חליפת האופנה היא לא רק פריט אופנה, אלא הרבה מעבר. יש לחליפה תפקיד בטיחותי ששומר על הילד/ה במשך שעות של שהות במים. הניסיון לחסוך כמה שקלים ברכישת חליפה איכותית פוגע בגולש/ת  מבחינת הפגיעות שלו (חשיפה לשמש, שריטות, מי הים, עקיצות וכו'), וגם ברמה המקצועית של הגלישה (חיכוך עם המים, ציפה וכו').

להורים ששיקול כלכלי מוביל את החלטתם- קחו בחשבון שהמועדון שלנו מייצג קהילה חמה ותומכת. אנו מסייעים להורים למכור חליפות שכבר קטנות על הילדים שלכם ובתמורה לקנות חליפות גדולות יותר מילדים אחרים.

סרף סקייל- מועדון הגלישה שלכם !

אם אתם אוהבים לגלוש ורוצים שגם ילדכם יצטרפו לחוויה – הגעתם למקום הנכון. אצלנו במועדון הגלישה  סרף סייקל Surf Cycle תוכלו למצוא קייטנות גלישה לילדים שיהפכו לחוויה של פעם בחיים. במהלך הקייטנה, בהתאם למזג האוויר, הילדים ילמדו את כל סוגי הגלישה, ביניהם גלישת גלים, גלישת סאפ, קייאקים, קייט סרפינג ועוד. בנוסף, בית הספר לגלישה מציע מגוון שיעורים וקורסים למבוגרים שיעזרו לכם לגלוש בצורה מקצועית. זאת ועוד, באתר שלנו ישנה חנות בה תוכלו לרכוש מוצרים שונים, כמו חליפות גלישה ואביזרים משלימים נוספים. למה אתם מחכים? צרו קשר עוד היום ונשמח לעמוד לשירותכם בטלפון 04-8444473. לפרטים נוספים לחצו כאן.

מאמרים דומים

הירשמו לרשימת הדיוור שלנו

תפריט נגישות