בשבת האחרונה לקחנו את הצוות לגלוש במזרחית בחוף מעיין צבי כאשר הכוונה לבדוק את הביצועים של עפיפוני אושן רודיאו החדשים בגרסת האלולה.
ניפחנו את הקייט ROAM 10 חזק מאוד כפי שרשום בספר הוראות והנפנו אותו לאוויר בתנאים מאוד לא יציבים עם רוח שקופצת מ 10 קשרים ל 30. בעקבות בקשות רבות לקבל חוות דעת ולפני שאמשיך לתאר את התנהגותו המיוחדת של הקייט חשוב לי לספר לקוראים שאני 75 קג גולש קייט כבר יותר מ 20 שנה בכל סגנונות הגלישה הקיימות ובעברי גם שימשתי כבוחן קייטים של חברה בינלאומית.
היכולת לאבחן קייט בצורה אובייקטיבית היא לא יכולת טבעית שיש לכל גולש והיא נרכשת כאשר עוסקים בזה לאורך זמן במיוחד כאשר אתה חלק מצוות פיתוח כבוחן עפיפונים, בתהליך הפיתוח חשוב למעצב לדעת כמה שיותר פרטים לחיוב ולשלילה על מנת לשפר את המוצר ולהגיע לרמה האופטימלית ביותר, אינני מתכוון לתאר את הקייט כפי שחוויתי אותו בחוויה האישית שלי אלה כפי שהוא התנהג והגיב לפעולות שביצעתי ואחלק את הביקורת שלי למספר נושאים.
קשיחות: זה הפרמטר הדומיננטי ביותר ברוח החזקה וגם המורגש ביותר, הקשיחות הגבוהה שנוצרת מהניפוח החזק ומהחומר הקשיח מאפשרת לחופה לשמור על הצורה שלה גם במצב של נפילת רוח ובעיקר בגאסט חזק ופתאומי, את העובדה שהקייט שומר על הצורה שלו ולא "רותח" או רוקד באוויר אפשר להשוות ליציבות של רכב שנוסע על כביש לעומת אחד שנוסע על שביל קורקר . התחושה היא שהקייט מתאים את עצמו לעוצמת הרוח המשתנה באופן אוטומטי רך ונעים ולא בפראות כפי שקורה בקייטים אחרים, יתכן ותחושה זו נוצרת גם בגלל הקוטר הצר שיש לבידון הראשי שחותך את הרוח בצורה טובה יותר, תחושת היציבות מעניקה ביטחון רב בעפיפון ובשליטה בתנאים קשים כפי שהיו.
שטח הטסה: כבר ברגעים הראשונים לאחר ההנפה מרגישים כיצד גבולות שטח ההטסה שהכרנו נמתחים, הניוטרל יותר קרוב לרוח ולעפיפון יש יותר מקום לעוף, החלק המפתיע יותר הוא התגובה הטובה והמהירה שיש לעפיפון גם בקצה החלון.
משקל: אין ספק שזה הפרמטר המורגש ביותר והקל ביותר להסביר, מרגישים כמה הקייט קל כבר בשנייה שמחזיקים את התיק שלו, מה שעניין אותי במיוחד כיצד המשקל הקל ישפיע על העפיפון ברוח החזקה ( ברוח החלשה כבר הנפנו והעפנו אותו ב 4 קשרים ללא בעיה) מכיוון שזו תכונה חדשה שלא הייתה קיימת בעפיפונים רגילים לא ידעתי למה לצפות אבל מהר מאוד הבנתי איפה זה בא לידי ביטוי, כאשר הרוח היתה חזקה מאוד למשקל הקל אמנם לא היה יתרון אבל מאחר ובשבת האחרונה הייתה רוח מאוד לא יציבה המשקל הקל אפשר לקייט להמשיך לעוף בקלות בנפילות רוח הקיצוניות גם אם הן קרו בזמן קפיצה, מצאתי את עצמי מספר פעמים בקפיצה באוויר כאשר נפלה הרוח בפתאומיות והייתי בטוח שהקייט ייפול מאחורי למים ללא מתח על החוטים, פה המשקל הקל הורגש והקייט ללא מתח בחוטים במקום ליפול ריחף לאחור עד שהחזיר לעצמו את המתח בעדינות.
ההיגוי: לחץ הבאר היה רך מאוד ואחיד, הקייט הגיב בצורה חדה, מהירה וסופר מדוייקת כמו F15 שתוכנת לעבור מסלול באוויר כך החופה הסתובבה וננעלה על כיוון בדיוק כפי שהורתי לו, זה הורגש מאוד בקייטלופים אבל מכיוון שזה קייט שמיועד לפוייל ולגלישת גלים לא הופתעתי מיכולות ההיגוי שלו מאחר וזה מה שהייתי מצפה מקייט כזה.
טווח רוחות: כאשר הדיפאוור היה משוחרר עד הסוף הקייט עבד נהדר אבל באופן מפתיע המשיך להגיב גם כאשר משכתי את הדיפאוור וכח המשיכה של העפיפון פחת משמעותית, לא הרגשתי צורך לקצר דיפאוור גם כאשר המשבים הגיעו ל 30 קשרים כך שאין לי כרגע הערכה לקצה טווח הרוחות העליון אבל היי העפנו אותו כבר ב 4 קשרים ואני לא מכיר הרבה עפיפונים שטווח הרוחות שלהם כזה רחב.
קפיצות: מאחר וה ROAM אינו קייט לקפיצות לא הוגן לבחון אותו על כך אבל כמובן שלא התאפקתי וקפצתי בכל הזדמנות שהייתה לי, מהר מאוד הבנתי שלגלוש ברוח מזרחית מוקף ב 200 גולשים זה לא יום לבדוק קפיצות, בעיקר מהסיבה שהקייט מתנהג קצת אחרת מקייט רגיל ומגיע למקומות אחרים בחלון ממה שאני רגיל ולכן הייתי צריך יותר זמן בכדי ללמוד את ההתנהגות שלו, במיוחד מכיוון שהוא מקפיץ מהר וגבוה וצריך הרבה מקום פנוי בכדי לתזמן את הנחיתה עם דאון לופ מבלי לפגוע באף אחד.
נכתב על ידי גיל הורביץ ב 27.12.2020